بررسی ولوو fm

اگر با دنیای ماشین‌های سنگین آشنایی داشته باشید، کامیون ولوو را به خوبی می‌شناسید. یکی از انواع خودروهای سنگین بسیار پرطرفدار کامیون ولوو fm نام دارد. در این مقاله می‌خواهیم شما را با سری کامیون‌های ولوو اف ام، مشخصات فنی و نسل‌های مختلف آن آشنا کنیم. پس اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این باره به دست آورید تا انتهای این مطلب با فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی کامیون همراه باشید.
بررسی کامیون ولوو FM
کامیون ولوو اف ام از محصولات بسیار پرطرفدار شرکت ولوو است که برای اولین بار در سال ۱۹۹۸ طراحی و به بازار ارائه شد. این کامیون‌ها برای ساخت و ساز، حمل و نقل‌های، توزیع مصالح و... طراحی شده بودند و در سال ۲۰۱۰ توانستند طراحی و ظاهری بسیار جدید را به خود بگیرند. به طوری که بر روی این کامیون ولوو در سال ۲۰۱۰ تغییراتی در قسمت‌های داخلی انجام شد و ظاهر جدیدتر و مدرن‌تری را به خود گرفت.
همان‌طور که می‌دانید، شرکت ولوو سالیان طولانی است که به تولید محصولات با کیفیت و در عین حال قوی شهرت دارد و هر کجای جهان را که نگاه کنید می‌توانید محصولات این شرکت پرطرفدار را مشاهده کنید. با این حال شرکت ولوو با تغییرات قابل توجهی که بر روی کامیون ولوو fm انجام داد توانست شهرت خود را چندین برابر کند. به طوری که جدیدترین مدل این کامیون ولوو دارای ۶ کابین متفاوت است. بنابراین دست خریداران را بسیار باز می‌گذارد. از طرفی دیگر این کامیون ولوو دارای قدرت بسیار بالایی است. همچنین شما می‌توانید مشخصات محوری متفاوتی را برای کامیون ولوو FM مشخص کنید.

نسل اول کامیون ولوو FM
نسل اول کامیون ولوو fm کابین‌هایی با اندازه کوچک‌تری داشتند و اگر بخواهیم نسل جدید کامیون ولوو fm را با نسل اول آن مقایسه کنیم کوچک بودن کابین کاملاً به چشم می‌آید. با این حال اندازه این کابین به حدی بود که بتوان در آن استراحت کرد. این کابین‌ها در تزیینات و رنگ‌های مختلفی وارد بازار شده بودند.
نسل اول کامیون ولوو fm دارای سیستم گذرگاه داده و ارتباط بین واحدهای کنترلی به وسیله SAE J1939 و SAE J1708 ‌بود. این سیستم در واقع این امکان را برای خودرو فراهم می‌کرد که بتواند به خوبی تحلیل بخش‌های مختلف خودرو را انجام دهد. در نسل اول کامپیوتر ولوو fm از موتورهای دارای قدرت ۲۵۰ و ۴۲۰ اسب بخار استفاده می‌شد.
نسل دوم کامیون ولوو FM
نسل دوم کامیون ولوو fm دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های بیشتری نسبت به سری اول آن بود. با این حال بسیاری از افراد این کامیون ولوو را با کامیون‌های ولوو مدل اف اچ مقایسه می‌کردند. از جمله تغییراتی که بین این دو کامیون ولوو وجود داشت می‌توان به موتور ۹ لیتری این کامیون اشاره کرد. از طرفی دیگر برای نسل دوم کامیون ولوو اف ام از جعبه دنده‌های اتوماتیک که قابلیت تغییر دنده I-Shift داشتند نیز استفاده شد و آن را به یک ویژگی مهم ایمنی تبدیل کرد.
گیربکس و موتور به کار برده شده در نسل دوم کامیون ولوو اف ام به صورت D12 بود که با چهار سوپاپ در هر سیلندر، میل بادامک تک سر و انژکتورهای واحد الکترونیکی گنجانده شده بود
نسل سوم کامیون ولوو FM
نسل سوم کامیون ولوو fm یک نسخه جدیدتر و مدرن‌تر بود. به این صورت که برای طراحی این کامیون ولوو از سقف بلندتری استفاده شده بود و همچنین چراغ‌های جلو کامیون به مدل‌های ال ای دی تغییر پیدا کرده بودند.
نسل سوم کامیون ولوو fm از قابلیت‌ها و امکانات بسیار بیشتری نسبت به مدل‌های قبلی خود بهره مند بود و راحتی بیشتری در آن‌ها احساس می‌شد. این نسل از کامیون ولوو دارای فرمان‌های جدیدی است که ابزارهای دیجیتالی گوناگونی در آن قرار داده شده است. از طرفی دیگر سیستم سرگرمی به همراه صفحه لمسی از جمله قابلیت‌هایی است که به آن اضافه شد.
مشخصات فنی کامیون ولوو اف ام
حالا که با کامیون ولوو fm آشنا شدید، در این بخش می‌خواهیم به معرفی مشخصات فنی این کامیون بپردازیم:
سیستم ترمز
این کامیون ولوو دارای ترمزهای جلو و عقب دیسکی است که در دو مدار کاملاً مستقل در جلو و عقب و به کمک هوای فشرده کار خود را انجام می‌دهند. از طرفی دیگر مجهز به کمپرسور دو سیلندر با ظرفیت ۱۰۸۰ لیتر در دقیقه است. در کامیون ولوو اف ام از ترمزهای abs استفاده شده است که با در اختیار داشتن سیستم هوشمند ضد لغزش، عملکردهای چرخ جلو و عقب تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا کرده است.

فرمان
فرمان یکی از مهم‌ترین اجزا در خودروها به حساب می‌آید. سازندگان ولوو اف ام با قرار دادن سوکت های برق ۱۲ و ۲۴ ولت در این کامیون ولوو این امکان را فراهم کرده‌اند که بتوان خروجی AUX – USD برای سیستم صوتی را افزایش داد و در نتیجه عملکرد بهتری را از آن شاهد بود.
از طرفی دیگر شما می‌توانید صندلی این کامیون ولوو را در جهت‌های مختلف تنظیم کنید. با وجود سیستم تهویه مطبوع و گرمکن برقی که در کامیون ولوو وجود دارد، راحتی بسیار بیشتری برای راننده و سرنشینان ایجاد خواهد شد. علاوه بر این شما این امکان را دارید که زاویه فرمان و ارتفاع آن را تنظیم کنید که این موضوع نه فقط ورود و خروج آن را آسان‌تر می‌کند بلکه با انجام این کار به رانندگی خود تسلط بیشتری خواهید داشت.
از جمله آپشن های گوناگونی که بر روی فرمان کامیون ولوو fm قرار دارد می‌توان به دکمه‌های کنترل و سیستم صوتی اشاره کرد. مانند بسیاری دیگر از کامیون‌های مشهور ساخته شده، کامیون ولوو اف ام با در اختیار داشتن چند محل نگهداری ابزار، سادگی نشستن در کامیون برای جاده‌ها و سفرهای طولانی را برای شما آسان‌تر خواهد کرد. همچنین برخی از مدل‌های ولوو دارای تختخواب‌هایی هستند که رانندگان می‌توانند بر روی آن آن‌ها استراحت کنند.


قدرت موتور
کامیون ولوو اف ام این امکان را دارد که ۳ پیشرانه مختلف D13B، D11C و D13C را ارائه دهد. مهم‌ترین موضوعی که درباره قدرت موتور کامیون ولوو fm وجود دارد این است که تمام موتورهایی که بر روی این کامیون ولووها قرار داده می‌شوند به کمک تکنولوژی ‏csr و دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ هستند. موتورهای شش سیلندر این کامیون ولوو که ۱۰/۸ لیتری هستند می‌توانند قدرتی معادل ۳۳۰ تا ۴۵۰ اسب بخار تولید کنند. موتورهای ۱۲/۸ لیتری این کامیون‌ها به سیستم توربو شارژ و اینترکولر مجهز هستند و می‌توانند قدرتی به اندازه ۳۶۰ و ۴۴۰ اسب بخار تولید کنند.
گیربکس
کمپانی ولوو از گیربکس‌های ۱۴ ساعته دستی بر روی کامیون ولوو اف ام استفاده کرده است. این گیربکس‌ها این امکان را فراهم می‌کنند که قدرت تولید شده در موتور بتواند به راحتی به چرخ ها انتقال پیدا کند. گیربکس ۱۲ ساعته اتوماتیک در حال حاضر یکی از بهترین گیربکس‌هایی است که در بازار وجود دارد. این گیربکس دقیقا به همین شکل بوده و شما با استفاده از آن می‌توانید بهترین تجربه رانندگی از یک خودرو سنگین را دریافت کنید.
از جمله مزایای استفاده از گیربکس اتوماتیک می‌توان به مصرف سوخت پایین‌تر و صدا و وزن بسیار کمتر اشاره کرد. از طرفی دیگر شرکت ولوو با طراحی گیربکس ۶ ساعته اتوماتیک استفاده از کامیون ولوو اف ام را در مسافت‌های کوتاه بسیار آسان و لذت‌بخش می‌کند.
اتاق کامیون
اتاق کامیونی که برای ساخت کامیون ولوو fm استفاده شده است از ویژگی‌ها و مشخصات زیر بهره‌مند هستند:
  • بهره گیری از صندلی راننده تمام بادی، اتوماتیک و قابل تنظیم
  • بالابر برقی اتاق
  • سیستم تهویه مطبوع، کولر و بخاری تمام اتوماتیک
  • تعلیق عقب اتاق بادی
  • صندلی کمک راننده قابل تنظیم
  • آینه قیچی
  • آینه‌های کناری گرمکن دار و با قابلیت تنظیم الکتریکی
  • برف پاک کن و شیشه شور چند زمانه
  • دریچه سقف برقی
  • شیشه بالابر برقی
  • تجهیزات استاندارد
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.